Córrer amb criteri

Ja ho tens tot a punt. El xip, la samarreta, el dorsal i, sobretot, les ganes de córrer. Però ja siguis un expert corredor com un aficionat, aquestes recomanacions et poden anar bé:

 

Abans de la cursa, recorda que has d’evitar fer un gran àpat al migdia i que és aconsellable un berenar lleuger. Cal que tinguis energia per a córrer, però no l’estómac ple. Quan estiguis a la línia de sortida, escalfa els músculs i hidrata’t, sobretot si fa molta calor.

 

Durant la cursa, beu líquids sovint i calcula les teves forces. Recorda que a La Nocturna véns a passar-t’ho bé. Estigues atent/a a les senyalitzacions, perquè la ruta de la cursa de 5 km i la 10 km són diferents. Corre sempre per la carretera: la superfície és més adequada que no pas la vorera. Si tens una rampa, atura’t, estira i segueix caminant; si et trobes malament, dirigeix-te a un dels punts de control que trobaràs al llarg del recorregut.

 

En acabar la cursa, fes exercicis de recuperació, hidrata’t de nou i abriga’t per no agafar fred, que a la nit el sol no escalfa!

 

I, sobretot, gaudeix de la festa post-cursa amb música en directe a la Plaça d’Europa!

2 Replies to “Córrer amb criteri”

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà